tisdag 27 januari 2015

Vardagslunk

M-
Dagarna går fast man inte tycker man fyller dom med så mycket.
I alla fall då man jobbar.
Men hursomhelst så fylls dom ju på nåt märkligt sätt i alla fall. I mitt jobb så träffar jag minst trettio personer varje dag. I alla dessa möten sker ju mycket.
Sen att komma hem efter jobbet och se mina "flickor" på gården gör vardagen extra bra. Det har blitt matlagning, promenad och hämtning av ett och annat under kvällen. Plus en semla till kaffet. Eller det var en fusk faktiskt, inge "masselmassa" utan vaniljsnor. Den var god men semmelahafaktorn uteblev. . .  Känns som jag ligger minus på semmelkontot, vilket för övrigt bör justeras innan veckan är över. Vi har smitt planer som innefattar att Angelica skall baka semlor och bjuda oss på. Då skall vi bara tala om det för henne.
Nu blir det en ledighet resten av veckan, i alla fall till lördag morgon för då är jag tillbaka i givakt på arbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar