måndag 6 juli 2015

Uthyrning av gasolvarnare.

Då är vi tillbaka i stugan. Hemma över helgen då vi vart på hund utställning i Piteå. Arrangemanget och logistiken gick över förväntan med tanke på att vi hade vår älskade lilla invalid med oss.  Men vi klev upp kl fem och tog en extra äventyrsrunda i Piteås inland. Vi hittade så småningom,  tack gps. Freja hade en konkurrent från finland. Där fick vi öva vår engelska eftersom det enda jag kan på finska är kylle och koira.. Och även vi imbiciller vet ju att vi inte kan starta en konversation med "ja hund". Nå för att göra en kort historia lång så fick Freja Excellent och nr 1. Men det gav inte mer så vi packa ihop och åkte hem tänker ni. No, njet, och icke. Vi satte oss (inte Angelica hon låg) i bilen och åt vår medhavda matsäck. Sen åkte vi vilse hem. Nå. Nu är vi tillbaka i Kilver för lite avslappning. Nej. Varför slappa när man kan börja slita i t ex gamla gasolledningar som finns i stugan? En liten inflikning bara: Sist vi var här för ett par dagar sedan så uppmärksammade jag en liten detalj.  När vi skulle gå och sova fick jag en superskön känsla varje kväll. Lite yr och lättsam i sinnet. Ni vet lite som salongsberusad de luxe. Sov som en sidokrockad bäver.  Nå i dag har vi tyvärr hittat orsaken till det. Gasolläcka i taket ovanför mig... Ja men det kändes lite halvt motsträvigt när vi hitta läckan och monterade om det till noll läckage. Visst Lotta kan hyra ut mej som gasolhund men hur ska jag somna lite lullig och godmodig i afton?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar