fredag 30 januari 2015

Se det snöar.

Nu är det ju inte helt ovanligt att det kommer mycket snö i denna del av landet.
Men.
När till och med en norrlänning tycker det är kaos på vägarna får man inse att det är befogat att gnälla lite.
Tycker dom som plogar våra vägar är toppen, vilket jobb dom gör. Grejjen är bara den att det snöar så mycket och konstant så dom hinner inte ta efter.
I går var det inte ens någon ide att ta ut bilen, här utanför mej stod det massor med bilar som satt fast. Tur som är så har jag inte så långt till lill-ica men en halvtimmes promenad var en kamp, nu har jag kanske inte någon elitkondition men jobbigt var det.

I dag var jag modigare o skulle åka till Jonte för att skotta, jo dit kom jag men inte ända ner till hans plats, känns inte bra att det skall vara översnöat där. Jag får kliva upp lite tidigare i morgon och åka och skotta innan jag far på jobbet. Kanske lika bra det eftersom det skall snöa ohämmat hela dagen.
Lite mysigt är det ändå att vara insnöad (vädermässigt alltså), man får liksom ta sin rastlöshet och forma den till något kreativt. Här skall det bakas nyttigt matbröd, linfrön och solroskärnor är inhandlat, skall även laga mat så jag har matbackar till jobbet för veckan som kommer.
Lasse gjorde ett tappert försök att gå ut, det gick sådär, han gillar inte kall snö på sina rosa små delikata tår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar